Nieuwsoverzicht
HCZ APP

8-7-2014
Inloggen via hczwolle.nl (lisa team)
 

LISA team is een mijn team applicatie en helpt coaches, begeleiders en managers met een prachtig integrale teammanager. Van fruithapjes, rijschema's tot foto's, mail en presentie. Inclusief een koppeling met de leden- en team-administratie vanuit de LISA Clubapplicatie.

 

Wat kan er precies mee?

 

Met LISA Team kan je:

 

- presentie bijhouden

- taken bijhouden

- overzicht krijgen van poules/uitslagen

- nieuwsberichten plaatsen

- e-mailen en sms-en (kosten voor het team zelf, afrekenen gebeurt via iDeal)

- foto's plaatsen

- documenten plaatsen

- andere teams in de gaten houden (hoe gaat het in de andere poule, of met het team van mijn neefje uit Groningen)

 

Je logt in via de site van Hczwolle (rechts van de pagina)




Op deze pagina vul de inloggegevens in: (niet zichtbaar in de App)



Wanneer je de inloggegevens niet meer weet, kun je deze opnieuw aanvragen. ( zie pijl hierboven) en kom je in het onderstaande scherm.
(niet zichtbaar in de App)



Wanneer je het lidnummer niet meer weet, stuur dan een mail naar webzaken@hczwolle.nl


App link korte functionele omschrijving http://goo.gl/Qqm7lR

groet,

De webmaster
 
TOP HOCKEY

8-7-2014
Oprichting keepersschool op HCZ
 
Keepersschool Zwolle: Een nieuw initiatief voor alle keepers van HCZ!!


Vanaf komend seizoen zal Salman Akbar, ex-keeper van het Pakistaanse nationale team en hoofdklasse speler bij Laren, elke week op de woensdagmiddagen training gaan geven aan de keepers van Heren 1, Dames 1 en van de top- jeugdselectieteams.

Samen met de huidige keepertrainers zullen alle keepers van HCZ getraind gaan worden in de nieuwe keepersschool van HCZ.

Het aanstellen van deze ervaren Pakistaanse topkeeper is een volgende stap in het verder verhogen van het niveau binnen HCZ. Salman zal niet alleen tijdens de trainingen op HCZ te bewonderen zijn. Hij verdedigt het doel van Amersfoort Heren 1, welk team bij HCZ Heren 1 in de eerste klasse uitkomt.


 
HEREN 1

8-7-2014
Heren 1: ambitieus en enthousiast
 
Na een teleurstellend verlopen seizoen in de overgangsklasse, zal Heren 1 dit jaar weer in de 1e klasse uitkomen.

Met het aanstellen van hoofdklassecoach Bert Bunnik en een nieuw begeleidingsteam is de ambitie van de Club en van Heren 1 duidelijk geworden. Het doel is om binnen drie jaar een stabiel overgangsklasseteam van heren 1 te maken, dat in het zogenaamde linker rijtje terug te vinden zal zijn.

Het is mooi om vast te stellen dat niet één speler van Heren 1 vanwege het teleurstellend verlopen seizoen de handdoek in de ring heeft gegooid, maar dat in de open trainingen die in de afgelopen weken zijn gehouden het enthousiasme en het positieve gevoel alweer volledig zijn opgebloeid. Wij zijn ook blij met de komst van enkele nieuwe spelers, die we later aan u zullen voorstellen.

Wij herinneren ons vast nog het seizoen 2012/2013, het 1e seizoen van HCZ, waarin Heren 1 wist te promoveren naar de overgangsklasse. Die promotie was niet alleen te danken aan hun inzet, maar zonder meer ook aan het enthousiasme van het publiek. De aantallen zijn waarschijnlijk nooit geteld, maar gemiddeld genomen hebben in dat seizoen telkens toch zeker 500 toeschouwers de wedstrijden bijgewoond. Dat heeft niet alleen de teamprestatie, maar ook het verenigingsleven goed gedaan.

Wij, Heren 1 en de begeleiding, hopen dat jullie vanaf de start van het komend seizoen weer allemaal naar onze wedstrijden, en uiteraard ook naar die van Dames 1, komen kijken.

Op 3 augustus a.s. speelt Heren 1 naar alle waarschijnlijkheid de 1e oefenwedstrijd, waarna voor de start van de competitie nog een aanzienlijk aantal, deels op de Hoge Laar, zal volgen. Kijk vooral in het schema op de site. Graag treffen wij jullie dan weer allemaal.

Heren 1

 
EVENEMENTEN

4-7-2014
Hockeykamp 2014, nog een paar plaatsen beschikbaar
 
Van 11 t/m 15 augustus zal er weer een hockeykamp plaatsvinden.
Het Hockeykamp is voor 10 t/m 12 jaar en bij opgave graag naam, elftal en geboortedatum vermelden.
 
Er zijn nog 7 plaatsen beschikbaar. Dus wees er snel bij wanneer je er nog bij wil zijn.


Aanmelden kan op het volgende e-mailadres voermanpj@gmail.com

Groet,

Pieter-Jan Voerman

 

 
JONGSTE JEUGD

1-7-2014
Mutaties binnen de commissie Jongste Jeugd
 
Met ingang van het komend seizoen ondergaat de commissie Jongste Jeugd op een aantal plaatsen verandering in de samenstelling.

Zo nemen Aart van den Wall Bake (huidige voorzitter), Tineke Westers (subcommissie 8-11-tallen) en Linda Berends (subcommissie 8-11-tallen) afscheid en treden Joost Visscher (subcommissie 8-11-tallen), Sanne Menting (subcommissie 8-11-tallen) en Katja Borger (subcommissie Evenementen) toe tot de commissie.

Remi van Asperen (FunKey) gaat het voorzitterschap op zich nemen. Bovendien heeft een aantal andere nieuwe vrijwilligers zich bereid verklaard om ondersteuning te bieden bij zowel de subcommissie 8-11-tallen, als bij de jongste Jongste Jeugd en de Evenementen.

We zijn zeer dankbaar voor de bereidheid die zij allen hiermee hebben uitgesproken.De jongste jeugd commissie gaat met vertrouwen en op sterkte van start met seizoen 2014-2015.

De bereikbaarheidsgegevens en samenstelling van de nieuwe commissie zullen binnenkort op de site worden aangepast.

Via deze weg willen we de uittredende commissieleden graag nogmaals onze welgemeende dank uitspreken voor hun jarenlange inzet voor de Jongste jeugd en het helpen neerzetten van de Jongste Jeugd HC Zwolle!

Bestuur HC Zwolle & Commissie Jongste Jeugd
jongstejeugd@hczwolle.nl



   
 
SENIOREN

30-6-2014
Indeling dames 2014/2015
 

De indeling van de damesteams is voor 99% gereed. Dit betekent dat er, tenzij daar hele goede redenen voor zijn, geen wijzigingen meer worden doorgevoerd.

Voor de dames die hun naam geel gearceerd zien: "Schrijf jullie svp met spoed in! Niet tijdig inschrijven betekent dat jullie niet speelgerechtigd zijn"

Heb je nog vragen of opmerkingen, dan horen we die graag.


Jorien Mater, Mark Duijtshoff


dames-senioren@hczwolle.nl 


App link http://goo.gl/10hozo



 

 
NIEUWS

28-6-2014
Startdata trainingen in augustus
 
Na de zomervakantie wordt er op de volgende momenten gestart met de trainingen van het nieuwe seizoen:

- MA1, MB1, MC1 en JA1, JB1, JC1 starten in de week van 11 augustus. Dit in verband met een vroegere start van de voorcompetitie. Voor de 1e week volgt een apart programma.
- MD1 en JD1 starten in de week van 18 augustus
- Zaterdagochtendgroepen: starten op zaterdag 23 augustus met trainen
- Alle overige teams starten in de week van 25 augustus.

Mochten coaches zelf eerder willen beginnen, dan zullen ze hierover met het team eigen afspraken maken.
 
MATERIAALCOMMISSIE

18-6-2014
Inleveren keepersuitrusting en trainingsmateriaal
 
Inleveren  keepersuitrusting en trainingsmateriaal:

Beste keepers, aanvoerders, trainers, ouders en coaches,

Het einde van het seizoen nadert. Dit betekent dat de keepersuitrusting en trainingsmaterialen weer ingeleverd moeten worden.

DATUM:

·       zaterdag 31 mei  a.s. vanaf 10.00 tot 15.00 uur (ook als je volgend jaar niet meer speelt)
·       Zaterdag 14 juni a.s. vanaf 10.00 tot 16.00 uur ( ook als je niet meedoet aan de clinic)
·       Zondag 15 juni a.s. vanaf 10.00 tot 16.00 uur (ook als je niet meedoet aan de clinic)


JONGSTE JEUGD E t/m D8 talen:
Tassen met keepersuitrusting seizoen 2013 / 2014 inleveren op de genoemde datum en tijden.

JEUGD D 11 talen t/m A:
Alle elftallen zonder vaste keeper zijn verplicht de keepersuitrusting / tas in te leveren van het seizoen 2013 / 2014 zodat we deze tassen weer kunnen uitdelen aan de nieuwe elftallen voor het seizoen 2014 / 2015.

ALLE VASTE KEEPERS (ook Senioren)
Ook alle vaste keepers (ook senioren) zijn verplicht jullie materialen te laten controleren zodat we de tassen klaar kunnen maken voor het nieuwe seizoen (zie punt 1,3,4,5,6,7,8)

Let op:

1.       Blijf je ook vaste keeper in het seizoen 2014 / 2015 lever dan ook je keeperstas tijdens de genoemde data en tijden in voor controle. Jullie behouden wel de zelfde keeperstas met inhoud.
2.       Ben je geen vaste keeper in het seizoen 2013 / 2014? Dan ben je alsnog verplicht om de keepersuitrusting in te leveren op genoemde data en tijden.
3.       Haal evt. sloten eraf en bewaar ze voor komend seizoen.
4.       Tassen die te laat binnenkomen beschouwen wij als niet ontvangen. Tenzij je de materiaalcommissie daarover tijdig bericht. Dan kunnen we een andere afspraak maken (dit is overigens wel verplicht).
5.       Senioren:  Blijf je ook vaste keeper in het seizoen 2013 / 2014  lever dan je keeperstas tijdens de genoemde data en tijden in voor controle
6.      Senioren:  Geen vaste keeper in het seizoen 2013 / 2014 dan ben je verplicht om de keepersuitrusting in te leveren op genoemde data en tijden.
7.      Kluisjes:
Er wordt vanaf D11 talen een nieuw kluisje aangewezen door de materiaalcommissie. Keepers die van de A jeugd naar de senioren gaan kunnen na de vakantie gebruik maken van de senioren ruimte onder de tribune (er volgt nadere informatie op de website van HCZwolle).

8.      Trainers zijn verplicht de in bruikleen geleende materialen weer in te leveren op de boven genoemde data en tijden.

Trainers let op:
Pas als al het trainingsmateriaal in bruikleen is ingeleverd word je afgemeld bij de penningmeester en wordt het laatste deel van je vergoeding overgemaakt. Als je niet of te weinig materialen inlevert, betekent het dat je trainersvergoeding niet/deels wordt uitbetaald! Zorg dus dat je, je spullen compleet ingeleverd worden, denk hierbij met name aan de ballen.

Let op voor trainers:
9.     Vaste keepers die mankementen, kapotte en of te kleine materialen hebben mogen een mail sturen naar materiaalcie@hczwolle.nl met de volgende gegevens:

Naam:
Telefoonnummer:
Team:
Mankement:

Advies:
Wij adviseren de keepers om het materiaal voor de zomerstop eens een verfrissend sopje te geven!

Indien de keepersuitrusting (geheel of gedeeltelijk) niet wordt ingeleverd, zullen wij ervan uitgaan dat de spullen kwijt zijn en zullen wij de kosten voor vervanging verhalen. Tenzij hier eerder over is gecommuniceerd en er een akkoord van de materiaal commissie is gegeven. Zoals aan het begin van het seizoen is afgesproken in de bruikleenovereenkomst.

Helaas moeten wij zo streng zijn, omdat er in voorgaande jaren is gebleken dat een keeperstas​ / materiaal​
inleveren blijkbaar een moeilijke opgave is.
 
Wij verwachten van de coaches en aanvoerders dat zij hun keeper/team hierop attenderen.

Alleen met behulp van jullie medewerking en het correct inleveren van de materialen kunnen wij ervoor zorgen dat iedereen volgend seizoen kan worden voorzien van de juiste materialen.


Bedankt voor jullie medewerking.

Cornermasker:

Indien er geen cornermaskers meer aanwezig zijn in de keeperstas, dien je die voor het inleveren van je uitrusting zelf weer aan te schaffen en in te leveren bij de materiaalcommissie. Indien dit niet wordt gedaan zal er in overleg met de materiaalcommissie en de verantwoordelijker worden gekeken naar een passende oplossing. Denk hierbij aan het betalen van een bedrag van €48,- per masker.

Voor het nieuwe seizoen dienen de keepers, coaches en/of ouders er rekening mee te moeten houden dat HCZwolle een borg gaat vragen van € 50,- per masker voor het uitlenen.

Met sportieve groet,

De materiaalcommissie
E-mail: materiaalcie@hczwolle.nl  

NB:     NB: Het opnieuw uitgeven van materialen zal plaatsvinden aan het begin van het nieuwe seizoen (er volgt nadere informatie op de website van HCZwolle).
 
JUNIOREN

6-6-2014
Vacature commissie Breedtehockey meisjes A, B, C
 
Wij vormen de commissie Breedtehockey binnen HCZ en wij zijn verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de meisjes en jongens teams A, B en C die niet bij de top spelen.

Aan het einde van het "oude” seizoen/begin van  het nieuwe seizoen delen wij de teams in en zoeken coaches bij de teams. Gedurende het seizoen handelen we eventueel voorkomende kwesties met spelers en/of coaches of anderszins af. We hebben de taken in principe zo verdeeld dat er per jaargang voor de jongens en de meisjes (A, B en C) één of twee ouders beschikbaar zijn.

Op dit moment is er maar één commissielid die verantwoordelijk is voor de meisjes A en B (Kees Borstlap). Graag zouden wij onze commissie dan ook willen uitbreiden met een enthousiast commissielid die hier in wil meewerken.

Het ideale profiel van een aanstaand lid van de commissie is: (ex-)hockeyer of (ex-) hockeyster met een dochter in de A of B leeftijd, maar elke ouder / vrijwilliger die met enige regelmaat op de club is en daardoor veel meisjes kent is ook prima.

De ervaring leert dat er eigenlijk alleen aan het einde en het begin van het seizoen (veel) werk te verzetten is; gedurende het seizoen hoeven wij eigenlijk zelden of nooit te vergaderen, dus het neemt ook niet te veel tijd in beslag.

Wij horen graag van jullie! Je kan contact opnemen met Bernard Westerop (hockey@hczwolle.nl) of Kees Borstlap (cborstlap@kpnmail.nl)


 
NIEUWS

1-6-2014
Foto's huldiging kampioenen
 
Hieronder een impressie van de huldiging van de kampioenen afgelopen zaterdag.



Het was gezellig druk.


De vrijwilligers werden niet vergeten voor hun grootte inzet.


De overige foto's zijn te vinden op onderstaande link.

App link http://goo.gl/dguczO
 
EVENEMENTEN

20-5-2014
ABN AMRO familietoernooi
 

Op zondag 24 augustus zal voor de tweede keer het ABN AMRO familietoernooi worden gehouden.

Helaas is het niet meer mogelijk om een team in te schrijven, maar het is natuurlijk erg gezellig als je komt kijken!

Het toernooi is van 10.00 tot ca 19.30 uur.

Extra informatie is te verkrijgen via donaldpoen@planet.nl.

 

 
Hoofdsponsors
Adverteerders
Sponsors